8/6/09

حمله به مجاهدین خلق در عراق را محکوم می کند

shrisc.jpg

http://www.shrisc.org

جمعیت مدافع حقوق بشر ایران در جنوب کالیفرنیا

حمله به مجاهدین خلق در عراق را محکوم می کند!

داستان ایرانیان آواره، داستان غم انگیزی است که گویا پایانی ندارد. نزدیک به 4000 نفر از ایرانیان آواره در شهرک اشرف واقع در کشور عراق زندگی می کنند. شهرکی که روزی پایگاه مقاومت سازمان مجاهدین محسوب می شد. ولی اکنون محل زندگی گروهی از آوارگان ایرانی است که فراتراز تعلق سازمانی آنها باید از حقوق آوارگی بر خوردار باشند.

از وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری کنید!

روز سه شنبه ۷ مرداد ماه برابر با ۲۹ ژوئیه نظامیان عراقی به شهرک اشرف، محل اقامت چند هزار ایرانی حمله کردند تا آنها را وادار به خروج اجباری از تنها محل زندگی شان کنند. این پایگاه پس از ورود آمریکا به عراق از سوی آمریکا خلع سلاح شده بود و درست یک روز پس از تحویل امنیت عراق به دولت عراق مورد حمله نظامیان قرار گرفته است. مطابق گزارش سازمان های حقوق بشری، و همچنین عکس ها و فیلم های منتشر شده، نظامیان عراقی به قصد نابودی این شهرک با استفاده از ابزار تخریب، چون بولدیزر، و همچنین تیر اندازی به سوی افراد غیر مسلح پروژه ای را آغار نمودند که تنها در دو روز نخست بیش از 12 نفر کشته و صد های نفر زخمی بر جای گذاشت. گزارش ها ی بعدی نشان می دهد که جو ترس و اضطراب و سرکوب ساکنان این شهرک همچنان ادامه دارد. در پی این حمله غیر انسانی و خشونت بار بخشی از امکانات زندگی، پزشکی و درمانی این شهرک نیز از بین رفته است. بطوری که برای مداوای مجروحان امکانات لازم وجود ندارد.


با توجه به شرایط حاکم و برای رفع این مشکل راهی جز مداخله تشکل های حقوق بشری، و همچنین سازمان ملل متحد و همکاری دولت های غربی برای محافظت از جان و زندگی این افراد باقی نمانده است. به ویژه آنکه دولت عراق گزارش های غیر واقعی انتشار داده است که باعث گمراهی داوطلبان کمک به این افراد می گردد.

ما بعنوان یک تشکل حقوق بشری ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی، خواستار مداخله جدی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل برای پایان دادن به این وضعیت غیر انسانی هستیم. همچنین به دلیل حمله نظامی به این شهرک و تخریب امکانات آن، ما از صلیب سرخ جهانی می خواهیم که برای تامین نیازهای اولیه ساکنان شهرک اشرف، اعم از داروئی و غذائی افدامات لازم را به عمل آورد. برای جلوگیری از رخداد یک فاجعه انسانی، ساکنان این شهرک باید بمانند آوارگان دیگر زیر پوشش میثاق های بین المللی قرار بگیرند. بزرگ ترین خطر برگردان این افراد به ایران است. دولت عراق باید خود را متعهد نماید که تا پیدا شدن راه حل دائمی، اعمال هر گونه تهدید و خشونت علیه ساکنان این شهرک را متوقف سازد و مقرارت کنوانسیون های بین الملی را در مورد آنها رعایت نماید.

به نظر می رسد که راه بینادی برای حل این معضل انسانی فراهم نمودن امکانات مهاجرت تدریجی این افراد به کشور هایی است که خود را موظف و مقید به رعایت حقوق آوارگان و رعایت میثاق های بین امللی می دانند. ما از کمیساریای پناهندگان سازمان ملل می خواهیم که هر چه زود تر به این نیاز پاسخ مثبت دهند و این مشکل را بسیار جدی تلقی کنند. سازمان ملل باید همکاری دولت عراق را برای نقل و انتقال این افراد به مکان های جدید جلب نموده، از آنها بخواهد که پیش از فراهم شدن این امکانات، امکان ادامه زندگی طبیعی و خالی از دغدغه ساکنان این شهرک را از بین نبرد و به مداخله نظامی خود پایان دهد.

جمعیت مدافع از حقوق بشر ایران در جنوب کالیفرنیا

چهارشنبه‏، 2009‏/08‏/05