2/9/09

گزارشگران بدون مرز زندانی کردن امید رضا میرصیافی را محکوم می کند

اطلاعيه مطبوعاتي

دو‌شنبه ٢١بهمن ١٣٨٧
گزارشگران بدون مرز زندانی کردن امید رضا میرصیافی را محکوم می کند
گزارشگران بدون مرز زندانی کردن امید رضا میرصیافی وبلاگ نویس را محکوم می کند. وی در تاریخ ١٩ بهمن به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران و احضار و سپس روانه زندان شد. این وبلاگ نویس با اتهاماتی چون " فعالیت تبلیغی علیه نطام" و " توهین به آیت اله خمینی و آیت اله خامنه‌ای" به دو سال و نیم زندان محکوم شده است.
گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : " این بازداشت نشانگر شدت سرکوب آزادی بیان در ایران است. به امید رضا میرصیافی با تاخیر در ارسال حکم محکومیت برای وکلای مدافع اجازه فرجام خواهی ودادگاه تجدید نظر داده نشد.ما خواهان آزادی وی هستیم. "
در تاریخ ١٩ بهمن، امید رضا میرصیافی وبلاگ نویس به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران احضار و و زنداني شد. همین شعبه در آذر ماه سال جاری حکم دوسال و نیم زندان را به وی ابلاغ کرده بود ولی این حکم رسما برای وکلای این وبلاگ نویس ارسال نشده بود.
یادآوری
امید رضا میرصیافی در تاریخ سوم اردیبهشت سال جاری بازداشت و ٤١ روز بعد با سپردن وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شد. در تاریخ ١٢ آبان در شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه و با استناد به مواد ٥٠٠ و ٥١٤ قانون مجازات اسلامی برای " فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران " به شش ماه زندان و برای " توهین به توهین به آیت اله خمینی و آیت اله خامنه‌ای" به دوسال زندان محکوم شد.
بیشترین مقالات "روزنگار" وبلاگ امید رضا میرصیافی