12/11/08

دختر 11 ساله به دست پدرش به آتش كشيده شد

يكى از فجيع‌ترين جنايت‌هاى سال رقم خورد:دختر 11 ساله به دست پدرش به آتش كشيده شد

آفتاب يزد: در پى به آتش كشيدن دخترى 11 ساله به دست پدرش، پرونده‌اى در شعبه‌ ويژه‌ قتل دادسراى امور جنايى تهران به جريان افتاد. به گزارش ايسنا، ساعت 18:45 دوشنبه شب زنگ تلفن همراه قاضى شهريارى بازپرس كشيك قتل پايتخت به صدا درآمد و ماموران كلانترى 108 نواب، وى را در جريان يك فقره تحريق عمدى منتهى به قتل در تقاطع شادمان قرار دادند. با حضور بازپرس ويژه‌ قتل در راس اكيپى تخصصى از عوامل بررسى صحنه‌ جرم در محل جنايت، مشخص شد دختر 11 ساله‌اى به نام <سارا> توسط پدر 45 ساله‌ خود به نام <رضا> به آتش كشيده شده است. به دنبال صدور دستورات قضايى لازم و تحويل متهم به كلانتري، اين متهم صبح ديروز در شعبه‌ هفتم بازپرسى دادسراى امور جنايى تهران حضور يافت و در مقابل قاضى شهريارى به تشريح جنايت پرداخت. <رضا> به بازپرس ويژه‌ قتل تهران گفت: مدتى قبل از همسرم جدا شدم و <سارا> پس از فوت او پيش مادربزرگش زندگى مي‌كرد. بارها برسر نگهدارى <سارا> با همسر سابقم دچار اختلاف بودم تا اينكه نهايتا به او سپرده شد و پس از مرگ او، مادر همسرم از <سارا> نگهدارى مي‌كرد. وى ادامه داد: چند ماه قبل در بين وسايل دخترم چند سي‌دى مشاهده كردم كه پس از ديدن آنها متوجه شدم دخترم در مجالس مختلف رقصيده است. يك‌بار تصميم گرفتم با تفنگ شكارى كه تهيه كرده بودم او را به قتل برسانم اما موفق نشدم تا اينكه روز حادثه تصميم به اين كار گرفتم و به همين خاطر از بانك محل كار خود مرخصى گرفتم، سپس حدود ساعت 2 به منزل مادر همسرم رفتم و به خاله‌ <سارا> كه در خانه بود گفتم آمده‌ام <سارا> را ببرم. او كمى مقاومت كرد اما نهايتا <سارا> آماده شد و با من به منزلم آمد. اين متهم به قتل در تشريح جنايت اظهار كرد: وقتى به خانه رسيديم يك گالن چهار ليترى نفت از پشت‌بام خانه برداشتم و شروع به ريختن نفت در راه‌پله‌ها و خانه كردم. بعد به داخل واحد مسكونى آمدم و باقيمانده‌ نفت را روى سر و بدن <سارا> ريختم. سپس بخارى ديوارى اتاق را روشن كردم و <سارا> را به بخارى چسباندم. مقاومت زيادى نكرد تا اينكه متوجه شدم بوى دود بلند شد. آنقدر او را كنار بخارى نگه داشتم تا ناگهان تمام بدنش شعله كشيد و من در حالى كه قسمتى از موهايم سوخته بود، فرار كردم اما تا به خودم بيايم متوجه شدم كل خانه آتش گرفته و همسايه‌ها آتش‌نشانى را خبر كرده‌اند. قاضى شهرياري، در مورد اين حادثه اظهار كرد: پس از اطلاع يافتن از وقوع اين حادثه بلافاصله به محل رفتم و اين در حالى بود كه لحظاتى قبل از رسيدن من به محل، ماموران ايستگاه هشتم آتش‌نشانى (ميمنت) رسيده و كار اطفاى حريق را آغاز كرده بودند. وى افزود: خاله‌ مقتول مدعى است لحظاتى قبل از حادثه، <سارا> به وى سه پيامك داده و او را از حادثه‌اى كه در پيش است باخبر كرده اما تا او خود را برساند آتش‌سوزى شروع شده بود. بازپرس شعبه‌ هفتم بازپرسى (ويژه‌قتل) دادسراى امور جنايى تهران ادامه داد: اين حادثه را مي‌توان يكى از فجيع‌ترين جنايت‌هاى امسال قلمداد كرد؛ زيرا فضاى بسيار رقت‌بارى بر صحنه وقوع جرم حاكم بود. از تابلوهاى به‌جاى مانده در خانه متوجه شدم <سارا> دخترى درس‌خوان و هميشه شاگرد اول مدرسه‌شان بوده است. ضمن اينكه روحيات لطيفى داشته و يكى از شواهد تاثربرانگيز موجود در صحنه، عروسك سوخته‌ او بود. وى گفت: در بررسي‌هاى به عمل آمده مشخص شد كه متهم به مواد روانگردان اعتياد داشته و توهمات ناشى از مصرف روانگردان را مي‌توان عامل وقوع اين حادثه دانست. گفتنى است، بازپرس ويژه قتل تهران همچنين طى نامه‌اى به جعفرزاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراى امور جنايى با ذكر موارد متعدد فرزندكشى در سال‌جاري، خواهان انعكاس موضوع به رئيس قوه‌قضائيه جهت اصلاح قانون و اخذ تصميمات قضايى لازم براى پيشگيرى از وقوع اين قبيل حوادث شد.
نوشته شده توسط کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان تهران