11/22/08

گزارش از كارزار "اعتراض به شدت يافتن سرکوب فعالان کارگرى – نه به شلاق و اعدام!"


گزارش از كارزار "اعتراض به شدت يافتن سرکوب فعالان کارگرى – نه به شلاق و اعدام!"
اتحاد بين المللى در حمايت از كارگران در ايران
1 آذر 1387,
سايت بين المللى كارگرى ليبراستارت كارزارى بين المللى را در همكارى با اتحاد بين المللى، در اعتراض به شدت يافتن سرکوب فعالين كارگرى در ايران– با عنوان نه به شلاق و اعدام، از تاريخ ١٤ اگوست سازمان داده است. اين كارزار در اعتراض به حكم شلاق و زندان عليه فعالين كارگرى در سنندج، از جمله سوسن را زانى، شيوا خير آبادى، عبدالله خانى، سيد غالب حسينى، خالد حسينى، حكم اعدام عليه فرزاد كمانگر، معلم در كردستان، دستگيرى فعال كارگرى افشين شمس و ادامه حبس منصور اسانلو و موارد مشابه سازماندهى شده است. اين كمپين در ٢٥ نوامبر٢٠٠٨ خاتمه پيدا ميكند. تا كنون در حدود ٦٥٠٠ نامه اعتراضى از جانب فعالين و سازمانهاى كارگرى و مترقى از اقصى نقاط جهان به مقامات جمهورى اسلامى ارسال گرديده است.
اين كمپين همزمان به يازده زبان، از جمله فارسى، سازمان داده شده بود، كه البته زبان فارسى به نسبت زبانهاى ديگر از جمله كمترين كاربرد را داشته است. تا ٢٥ نوامبر اين فرصت هست كه پيامهاى اعتراضى هر چه بيشترى ارسال نمود. لطفا به لينك زير مراجعه نماييد:
http://www.labourstart.org/cgi-bin/solidarityforever/show_campaign.cgi?c=418
كمپينها و اكسيونهاى اعتراضى نسبت به سركوب و دستگيرى فعالين كارگرى و در حمايت از حق تشكل و اعتصاب و... به طرق مختلف توسط نهادهاى كارگرى و مترقى در داخل و خارج كشور ادامه دارند. در هفته هاى اخير بار ديگر شاهد گسترش اعمال سركوبگرانه جمهورى اسلامى نسبت به فعالين و نهادهاى كارگرى در ايران بوده ايم و لازم است كه با كارزارهاى مختلف و متنوع و پيوسته حمايت از جنبش كارگرى در ايران را گسترش داد.
اتحاد بين المللى در حمايت از كارگران در ايران