11/3/08

احضار مجدد محمد جراحی، عضو کمیته پیگیری تشکل های آزاد کارگری، به دادگاه انقلاب


احضار مجدد محمد جراحی، عضو کمیته پیگیری تشکل های آزاد کارگری، به دادگاه انقلاب
طبق گزارشات رسیده از کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری در تبریز، کارگر مبارز محمد جراحی، مجددا به دادگاه انقلاب تبریز احضار شد.
محمد جراحی از اعضای کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری سال گذشته در شهر تبریز بدلیل فعالیتهای صنفی بازداشت و روانه زندان شد و پس از چهار روز با قرار وثیقه ده میلیون تومانی آزاد و برای کار عازم عسلویه گردید و در این مدت در آنجا اشتغال بکار داشت.
وی بدنبال تماس تلفنی دادگاه اجرای احکام با منزل مادری اش، روز 30 خرداد امسال به دادگاه اجرای احکام جهت کسب اطلاع از دلیل احضارش مراجعه میکند که همانجا او را بازداشت و روانه زندان میکنند.
دادگاه شعبه 11 انقلاب در شهر تبریز طی محاکمه ای غیابی و بدون دادن حق دفاع به محمد جراحی، وی را به چهار ماه زندان قطعی محکوم کرد. سپس به علت فشارهای وارده از طرف هزاران خانواده ی کارگری تبریز و اعضای انجمن های محلی "سلامت" که آقای جراحی از بنیانگذاران آن می باشد، دادگاه تجدید نظر، حکم او را لغو کرده و وی را پس از قریب به یک ماه آزاد کردند .
روز پنجشنبه مورخ 9 آبان ماه ، بار دیگر آقای جراحی با تماسی تلفنی از شعبه یاد شده به دلایل نامعلومی به دادگاه انقلاب احضار شده است.