9/21/08

وضعیت اعتصاب کنندگان زندان ارومیه در بیست و ششمین روز اعتصاب غذا به شدت وخیم گزارش می شود


vokradio.com

وضعیت اعتصاب کنندگان زندان ارومیه در بیست و ششمین روز اعتصاب غذا به شدت وخیم گزارش می شود

جمعه ۲۹ شهریور  ۱۳۸۷ برابر با ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۸

آخرین گزارشات از زندان ارومیه حاکیست که 9 تن از زندانیان این زندان که از شش روز قبل توسط مسولین زندان روانه ی سلولهای انفرادی شده بودند،به شدت وخیم است.

این زندانیان در سلولهایی 4 متری که همزمان به عنوان دستشویی نیز از آنها استفاده میشود نگهداری شده و با هر اعتراضی به شدت مورد اهانت و شکنجه های شدید روحی و جسمی قرار میگیرند.آنان همچنین تهدید شده اند که :"این سلولها به گورهای شما مبدل خواهند شد".

بنا به گزارشات زندانیانی که خود این 9 تن را از نزدیک دیده اند، انواع بیماریها از جمله اسهال خونی ،عفونتهای شدید و بیماری پوستی گریبانگیر این زندانیان شده است.این وضعیت باعث بروز التهاباتی در زندان ارومیه شده و اعتصاب کنندگان نسبت به نگهداری این 9 تن در وضعیت ناگوار مذکور به شدت معترضند.

کمیته از بروز وضعیت بحرانی این زندانیان به شدت ابراز نگرانی کرده و ضمن محکومیت شدید رفتار غیر انسانی حاکمیت نسبت به زندانیانی که خواهان حقوق اولیه ی خود در زندانها هستند، جهانیان را به کمک می طلبد.همچنین از نهادهای ذیربط جهانی می خواهد برای نجات جان این زندانیان که همچنان و با وجود وخامت شدید وضعیت جسمی خود بر اعتصاب غذا اصرار دارند،اقداماتی عاجل و فوری به عمل آورد.