9/12/08

بیستمین سالگرد کشتار همگانی زندانیان سیاسی


کشتار همگانی زندانیان سیاسی در دهه شصت شمسی، یکی از پلیدترین تبه ­کاری ­های حکومت اسلامی ایران است.

در طول سال­ های ۶٢-۱۳۶٠و در دو ماه مرداد و شهریور سال ۱۳۶۷ شمسی، هزاران زندانی سیاسی به دست پاسداران رژیم آزادی ­کش و جنایت­ کار حکومت اسلامی به قتل رسیدند و خون ­شان پرچم آزادی و شرف انسانی را رنگین نمود.
کارنامه حکومت اسلامی در طول سی سال حاکمیت خونبارش چیزی جز تزویر و دروغ و غارت و پلیدی نیست. زندان، شکنجه های جسمی و روانی، تجاوز، اعدام، سنگسار، اعمال وحشیانه ­ترین فشارها و تحمیل خشن ترین شیوهای زندان به زندانیانی که از تیغ مرگ رهائی یافتند و سال­ ها در زندان ­ها باقی ماندند از جمله این سیاهه بلند و کارنامه ضد انسانی حاکمیت اسلامیست.
در طول این سال ها، تبه کاری ­های حکومت اسلامی محدود به زندان­ ها نبوده است. تمامی مردم کشور ما، در کل جامعه نیز، حال و روز و سرنوشتی بهتر از فرزندان زندانی خود نداشته ­اند. بی ­عدالتی و سرکوب آزادی و اعمال فشار بر توده ­های محروم جامعه، دستور کار همیشگی حکومت اسلامی را تشکیل داده است. فقر، بیماری، بیکاری، بی ­حقوقی به ويژه محرومیت عظیم زنان از حقوق انسانی و برابر، در هر موقعیت اجتماعی و سیاسی، اعم از هنگامه اعتراضات، تا حتی زمان آرامش در خانه و چهاردیواری زندگی شخصی، بخش اساسی عملکرد این رژیم بوده است. در طول این سال ­ها، انسان­های بسیاری، فقط به خاطر نوشتن و سخن گفتن از آزادی و برابری و دفاع از حق زندگی انسانی، روانه زندان و گرفتار شکنجه و مرگ شده ­اند.
با وجود همه سرکوب های جنایت بار؛ حکومت اسلامی هنوز در کابوس مرگ بسر می ­برد و از هراس سرنگونی خویش، هم چنان به کشتار و شکنجه و سرکوب و اعمال فشار ادامه می ­دهد و حتی از گردهمائی خانواده زندانیان سیاسی بر گورهای همگانی جانباخته­گان زندانی می هراسد. چرا که مردم ایران، در طول همه این سال­ ها، دست از مقاومت در برابر این رژیم سلطه ­گر، ستم گر و استثمارگر برنداشته ­اند و دمی از مبارزه غفلت نکرده ­اند.
مردم ایران، در دفاع از حق زندگی آزاد، یاد فرزندان دلاور خود، یاد مقاومت همه آن هایی را که سال­ ها در زندان­ ها شکنجه شدند و زجر کشیدند و دست از دفاع از شرف انسانی و آرمانِ­ آزادی و برابری برنداشتند، گرامی می ­دارند و هر جا بتوانند، خاطره فرزندان پیکارگر خود را زنده نگه­خواهند داشت.
کانون نویسندگان ایران (در تبعید) نیز، بنا به ماهیت آرمانی خود در دفاع از آزادی اندیشه و بیان، همراه مردم ایران، در دفاع از خاطره تابناک ستاره­ های درخشان تیره ­ترین شب ­های تاریخ سرزمین بلازده مان، خاطره زندانیان سیاسی جانباخته و همه مبارزان راه آزادی و برابری را گرامی می ­دارد و به شور و پیکار آنان در پاسداری از شرف و آزادگی انسان درود می ­فرستد.
کانون نویسندگان ایران (در تبعید)
شهریور ۱۳۸۷