10/21/08

اطلاعيه مطبوعاتي جامعه دفاع از حقوق بشر ايران در حمايت از خواستهاي زندانيان اعتصابي كرد در زندانهاي ايران


shrisc_logo.jpg
جامعه دفاع از حقوق بشر ايران-جنوب كاليفرنيا
اطلاعيه مطبوعاتي
٢٣ سپتامبر ٢٠٠٨
٠٨\ ٢شماره
جامعه دفاع از حقوق بشر ايران-جنوب كاليفرنيا پشتيباني كامل خود را از خواست هاي زندانيان سياسي و مدني كرد كه در اعتصاب غذا بسر ميبرند اعلام مي نمايد.
خواست هاي متجاوز از ٧٥ زنداني كرد كه از تاريخ ٢٥ آگوست ٢٠٠٨ در زندانهاي اوين تهران، گوهردشت كرج، و زندانهاي مركزي شهرهاي اوروميه، مهاباد، سنندج، سقز، مريوان و بوكان دست به اعتصاب غذا زده اند، مطالبات همه زندانيان سياسي، دگرانديش و مدافعان حقوق مدني در ايران ميباشد.
در ميان زندانيان سياسي و مدني كرد چهار زنداني زن مدافع حقوق زنان و فعال مدني خانم هانا عبدی, روناک صفارزاده, خانم زینب بایزیدی و فاطمه گفتاري به چشم ميخورد.
چندين فعال سياسي و مدني كرد كه به اعدام محكوم شده اند از جمله آقایان عدنان حسن پور ، عبدالوحید بوتیمار، فرزاد كمانگر، انور حسين پناهي، حبيب لطفي، ارسلان اوليايي و فرهاد وكيلي و همچنين، دو دكتر محقق و شناخته شده در سطح بين الملي آقايان دكتر آرش ودكتر كاميار علايي كه از وضعيت پرونده آنان اطلاع چنداني در دست نيست، چند ين معلم، دانشجو و دانش آموز و روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر كه به زندانهاي طويل المدت محكوم گرديده اند در ميان اعتصاب كنندگان قرار دارند.
آقای محمد صدیق کبودوند، روزنامه نگار و رییس انجمن دفاع از حقوق بشر کردستان که در اواخر ماه مه ٢٠٠٨ به ١١ سال زندان محکوم شده است و همچنين آقای مسعود کردپور، یکی از مؤسسان بنیاد دموکراسی و حقوق بشر کردستان و یکی از فعالان جامعه مدنی که در زمینه حقوق بشر و مسایل زیست محیطی فعالیت می نمود از جمله زندانياني است كه به اعتصاب غذاي نامحدود پيوسته اند،
زندانيان سياسي و مدني كرد در بيانيه خود خواهان آن شده اند كه درهاي زندانهاي ايران بسوي سازمانهاي حقوق بشري و نهادهاي بين المللي گشوده شود، زندانيان از حق داشتن وكيل مدافع برخوردار گردند ، زندانياني كه بدون داشتن دليلي مدتها در زندان بلاتكليف هستند آزاد شوند و در احكام صادره براي زندانيان تجديد نظر گردد. زندانيان كرد به صدور احكام براي زنداني ، بدون حضور آنان در جلسه دادگاه و احكام غيابي اعتراض نموده اند.
با گذشت ٢٠ سال از قتل عام زندانيان سياسي در سال ١٣٦٧ شمسي ، زنداني كردن، اعدام ، شكنجه و فشارهاي روحي و رواني بر زندانيان دگر انديش و فعالان حقوق مدني و خانواده هاي آنان هنوز ادامه دارد. دولت آقاي احمدي نژاد با توسل به زور، زنداني كردن، شكنجه و اعدام آزاديخواهان ايران سعي در خاموش كردن فرياد حق طلبانه مردم دردمند ايران را دارد.
جامعه دفاع از حقوق بشر ايران-جنوب كاليفرنيا بدينوسيله ضمن حمايت از خواستهاي زندانيان كرد كه نزديك به يك ماه است در اعتصاب غذا بسر ميبرند، از همه سازمانهاي بين الملي مدافع حقوق بشر و همه وجدانهاي بيدار تقاضا دارد به دفاع از اين اعتصاب كننده گان برخواسته و بر دولت جمهوري اسلامي براي قبول خواستهاي زندانيان اعتصابي از هر طريقي فشار وارد نمايند.
با حمايت خود از اين زندانيان از بروز فاجعه اي ديگر جلوگيري كنيم.

تماس با ما:
تلفن 1696-990 (310) 001
info@shrisc.org
www.shrisc.org