10/16/08

نود روز بي خبري از سجاد رادمهر و نگهداري غيرقانوني امير مرداني در زندان

نود روز بي خبري از سجاد رادمهر و نگهداري غيرقانوني امير مرداني در زندان
سه شنبه 23 مهر ماه 90 روز از دستگيري و بازداشت غير قانوني مهندس سجاد رادمهر فعال هويت طلب آذربايجان در بازداشتگاههاي تبريز سپري گرديد.
هر چند گزارشات رسيده حاکي از آن است که وضعيت جسماني او مساعد نبوده و در اثر ضربه هاي فيزيکي و شکنجه هاي جسمي بالاخص در ناحيه بيني دچار لخته شدن خون و گرفتگي دائمي گشته است که رفع اين آسيب نياز به رسيدگي مناسب پزشکي دارد. اما تاکنون دستگاه قضائي - امنيتي مکان نگهداري و اتهام وي را اعلام ننموده اند.
سجاد رادمهر عضو سابق شوراي انجمن اسلامي دانشکده فني، عضو هيئت نظارت نشريات آذربايجان ، عضو شوراي مرکزي انجمن ادبي سهند دانشگاه تبريز ، مدير مسئول و سردبير چندين نشريه دانشگاهي بوده است . وي در اعتراض به ممانعت دانشگاه از برگزاري جلسه دفاع از پايان نامه کارشناسي ارشد خود در ارديبهشت ماه اقدام به تحصن و اعتصاب غذا کرده بود.
همچنين آقاي رادمهر حکم يک ترم محروميت از تحصيل و محروميت از تسهيلات رفاهي را در پرونده انضباطي خود در دانشگاه را دارد.
در گزارشي ديگر سه شنبه 23 مهر, قرار دو ماهه بازداشت امير مرداني فعال دانشجويي هويت طلب تبريز پايان يافت. بنا به روال قانوني با پايان مدت قرار بازداشت متهم به قيد وثيقه آزاد ميگردد و يا اقدامات قانوني براي تمديد بازداشت صورت ميگيرد ولي تا کنون از سوي مراجع قضائي اقدامي در جهت آزادي امير مرداني و يا تداوم بازداشت ايشان صورت نپذيرفته است.
امير مرداني دانشجوي ترم آخر الکترونيک 23 مرداد ماه در تبريز بازداشت شده و تا 7 مهر ماه پس از تحصن اعتراضي دانشجويان دانشگاه تبريز در بازداشت نهاد هاي امنيتي قرار داشت. وي اکنون در بند نظاميان زندان تبريز محبوس است. لازم به ذکر است ماشين شخصي خانواده مرداني که آقاي مرداني در حال تردد با آن دستگير شده است کماکان در توقيف دادگستري تبريز قرار دارد. خانواده امير مرداني طي دو ماه بازداشت فرزندشان تنها يک بار موفق به ملاقات با وي شده اند
Source: http://www.hrairan.com/Archive_87/1121.html: